tisdag 1 mars 2016

Premiären #blogg100

Äntligen har jag en ny blogg! Det känns spännande. Jag har saknat en vardagsblogg där jag kan skapa vilka texter jag vill utifrån vilket ämne som helst. Nu på årets första vårdag (nåja, marsdag) är det premiär.

På Twitter läste jag om bloggutmaningen #blogg100: Skriv ett blogginlägg varje dag i 100 dagar. Det glädjer ett nostalgiskt hjärta att bloggen lever kvar trots allt - kanske under ett visst uppsving? 2010-talets sociala medier möter 2000-talets.

Det var i maj 2008 jag startade min första blogg, och sen dess har jag bloggat under olika teman, men oftast med en vardaglig prägel. Nu var det några år sen jag var aktiv men skrivtankarna har legat och grott, och för en person som är beroende av deadlines är detta ett utmärkt tillfälle.

Viktigast är att det har betydelse för mig själv. Men förhoppningsvis möter jag några nya bekantskaper längs vägen, och jag ska passa på att spana på ämnen som intresserar mig. Vilka dessa är återkommer jag till. För en dryg månad sen fyllde jag 42, därav bloggens enkla titel.

För att delta i projektet är det viktigt att jag publicerar mig medan det fortfarande är den 1 mars. Välkommen att följa med!

#blogg100
#loggbok42
#dag1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar