söndag 6 mars 2016

#Blogg100 - några reflektioner

Idag hade jag tänkt att berätta om min digitala detox - i miniformat. Men jag suger på den karamellen eftersom några livsnödvändigheter kom emellan den här söndagen.

Nu har jag istället ögnat igenom några texter från #blogg100-deltagare.
Kolla in länken ovan om du vill botanisera inom bloggosfären 2016! (Säger man ens bloggosfären idag?)

Det känns kul med den potentiella gemenskapen och jag hoppas att jag tar mig tid att interagera en del. Risken finns att bli lite ego i sin ambition att ro detta i hamn, men annan läsning kan i bästa fall bli en bonus. Kanske hittar jag någon likasinnad, några inspirerande tankar eller bara underhållning för stunden?

Jag trodde att jag skulle vara udda med min personliga "lilla ansats", eftersom jag är kommunikationsfärgad från arbetslivet. (Läs: skrivhämmad privat numera.) På Twitter fick jag först intrycket att det främst är medieskribenter och dylika som bloggar för att boosta sin yrkesroll och sitt befintliga skrivande, men det kanske snarare är tvärtom? Vanligheten triumferar! Mentalt befinner jag mig någonstans mittemellan, men i praktiken är det bara jag själv och ingenting annat. Ingen verksamhet, ingen sajt, ingen SEO. Nåja, var jag är någonstans om 90 dagar återstår att se... Trots osäkerhet är jag nöjd med att jag valde att delta.

Initiativtagare till #blogg100 är journalisten och den digitala entreprenören Fredrik Wass som verkar vara en kreativ och inspirerande person.

#blogg100
#loggbok42
#dag6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar